deborahopreis.reismee.nl

Paraguay's last....'Encarnacion'.......

Hier komen we op een zondag aan… Jammurrrrrrrrrr, de hele stad is namelijk uitgestorven……

We bezoeken een 'mate' fabriek: de welbekende soort thee waar de Argentijnen, Paraguyanen en Uruguayanen op zweren. Hier zijn we dan ook, uitgaande van het boek, waarin iedere bezoeker zijn naam en afkomst moet noeteren, de eerste Nederlandse bezoekers.

De ruines jesuiticas waarvoor we onder meer kwamen vergeten we net als het nacional park in Ibicui maar heel snel…..

Toch moet ik zeggen dat ik werkelijk heb genoten van dit bezoek aan Paraguay. Ik zal mensen die maar enkele tijd in Zuid Amerika hebben zeker niet als ‘must-see of do’ Paraguay meegeven maar wanneer je iets meer tijd hebt, is het zo leuk om hier een korte stop te maken. Het land heeft vergeleke met de omliggende landen op het gebied van spectaculaire sightseeings en natuurwonders niets te bieden maar de totale sfeer en de mensen zijn echt bijzonder en de moeite waard.