deborahopreis.reismee.nl

Bezoek aan Paraguayaanse ranch en dorp San Juan Bautista.....

Een volgend dorp staat op de planning: San Juan Bautista.

Via via hebben we geregeld dat we hier op een Paraguayaanse ranch mogen verblijven. San Juan Buatista is ietsje groter en levendiger dan Ibicui en barst van de jongeren. De pizzaria en de lokale discotheek zijn hier de hotspots…. Het dorp heeft één hotel, waar de discotheek, pizzaria en ranch bijhoren.

De ranch, waar we mogen verblijven ligt iets buiten SJB, is immens en hebben we voor een paar dagen helemaal in ons bezit. ‘s Ochtends drinken we verse koeiemelk….. (blahhh) en rijden we op echte paraguyaanse gaucho paarden.. hahahah en hangen we een beetje rond….!!!

Helaas is ons Paraguayaanse gaucho avontuur maar van korte duur: het regent namelijk en wanneer dat het geval is, is de weg voor een aantal dagen per auto niet bereikbaar. In de stromende regen, keren we ja hoor.... per huifkar door de plassen bijna 2 uur terug naar het dorp… hahaah… Wat een belevenis!
Wederom zijn ook in dit dorp de twee Nederlandse meisje het gesprek van de dag. In de supermarkt krijg ik de fantastische zin: ‘jij komt uit Nederland, gisteren was je vriendin hier en nu ben jij hier, wat leuk’….! Bovendien ontmoeten we in dit dorp ook de bondscoach van het paraguyaanse elftal, die zijn familie hier heeft wonen…hahah handig wellicht tijdens het WK…!!