deborahopreis.reismee.nl

toeristich Pucon en Chileens Valdivia....

Op aandringen van mij blijven we ook een aantal dagen in het verschrikkelijk toeristische Pucon.

Pucon
Pucon ligt aan de voet van de Villarica sneeuw vulkaan met meren en zwarte zandstranden. Ook dit is een van de vakantiehotspots onder de Chilenen: talloze festivals, concerten, dure restaurantjes, fotowinkels en strandevenementen.

Aangezien Chile regelmatig Europese prijzen hanteert en mijn budget dit helaas niet altijd toelaat beklim ik maar niet de populaire sneeuwvulkaan; een tocht die werkelijk onvergetelijk schijnt te zijn, maarja, je kunt helaas niet alles!

Ondanks het toeristiche gehalte vind ik het echt een top-plek. De Chilenen overheersen de buitenlandse toeristen: gezellig socialen met de lokale bevolking is geen ontkomen aan.. .hahah!

leuke Chilenen
Ik weet dat de Argentijnen hier niet blij mee zijn (Chile en Argentina liggen elkaar niet zo) maar ik heb zoveel leuke Chilenen ontmoet. Echt helemaal top!

Uiteindelijk ga ik vanuit Pucon weer even mijn eigen weg.

Het hele Lake District wordt bevolkt door duitsers. Het is ook niet zo heel vreemd want dit gedeelte van Chile heeft echt iets weg van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk: veel bergen met schitterende meren. Zo ook Valdivia.

Isla Niebla en Isla Coral zijn relaxte eilandjes om een dagje te vertoeven. Wederom bevindt zich hier een mierenhoop aan Chileense toeristen. Op de traditionele Chileense markten speelt het eten een belangrijke rol. Je wordt om je oren gegooid met de 'Curanto' uit het zuiden (vlees, vis, mosselen en aardappels) en heel veel choclo (mais), choclo en nog eens choclo in alle maten en vormen.

Valdivia
Valdivia zelf is een schattig vissersplaatsje: bij de lokale vismarkt hangen de zeeleeuwen over de reling om ook een visje mee te pikken, wel erg bijzonder!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active