deborahopreis.reismee.nl

Het ‘einde’ in zicht

‘Volgens mij is er toch iets niet helemaal juist met mijn slaapzak’. Na weer een bittere koude nacht achter de rug met veel wakker liggen raap ik mezelf weer samen voor de volgende pittige wandeldag. Vandaag is namelijk de dag van de ‘Torres’.

We zijn inmiddels in een topconditie! We lopen dan ook in een ‘lekker strak’ tempo; alsof we al jaren niets anders doen… haahh!! Na klimpartijen over talloze beekjes en rotsjes door de bossen met hier en daar een topuitzicht, arriveren we voordat we het weten op het cruciale punt….’de plek waar de werkelijke klimpartij naar de Torres begint’. Velen zijn ons voorgegaan en stelden ons al op de hoogte van de nodige inspanning en vermoeing. Deze ‘weg’ is namelijk één rechte stijle stenen en rotsenmassa omhoog!

de echte klimpartij
Honderd duizend rotsen overbruggen en beklimmen, over kleine riviertjes springen, nog meer stenen en rotsen, brandende zon, zweten en hier en daar een vermoeide voorbijganger: Het is werkelijk erg bijzonder maar behoorlijk…. Pfff! Na een dikke 45 minuten klimmen en ik er heilig van overtuigd ben de top toch bijna te hebben bereikt, krijg ik het nieuws dat ik nog wel zo’n 15 min te gaan heb. Jammmuurr..! Ik vind het toch verbazingwekkend dat hier nog niet heel veel ongelukken zijn gebeurt. Er hoeft maar één steen of rots een beetje los te zitten en het is flink mis.

WOW!
Na enkele tijd bereiken we de top. WOWWWWW!!!! Het is nog een beetje bewolkt dus de gehele torens zijn nog niet te zien. Maar dit verandert snel….Binnen enkele tijd schitteren de hoge torens in de felle blauwe lucht. Echt super! Er komt wat doorzettingsvermogen bij kijken maar het is zo zeker de moeite waard.

Down-hill
Down-hill kan ik mijn lol niet op.. Ik neem het risico en ga cross-rock naar beneden, ben nu zo kapot dat ik gewoon energie overheb???!!!! Best eng maar wel erg gaaf.

terug naar de bewoonde wereld
Onze hardcore- trektocht zit er helaas bijna op en het moment ‘van terugkeren naar de bewoonde wereld’ is bijna in zicht. We lopen in een aantal uur terug, pakken onze tent en spullen bij elkaar en gaan op weg om het laatste stuk te voltooien. Na nog een paar stukjes up-hill zien we vervolgens heel in de verte in een dal de camping met verbinding naar de bewoonde wereld.

Helemaal gesloopt keren we terug naar Puerto Natales. Wat een bijzondere en geweldige ervaring!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active