deborahopreis.reismee.nl

gletsjers en ijsblokken

Vanaf Puerto Natales, Chile wordt onze volgende bestemming, het Argentijnse ' El Calafate' .

Ik ben nu echt in een fase dat de busritten me de strot uitkomen en ik het echt even niet meer aankan…Gelukkig is El Calafate maar 5 uurtjes, dus dat valt mee. Moe en voldaan van onze fascinerende trektocht gaan we ons volgende avontuur tegemoet.

El Calafate
El Calafate, staat bekend om de adembenemende gletsjer Perito Moreno en het Parque Nacional Los Glaciares. In het stadje, El Calafate, zelf wil je niet te lang blijven. Het is werkelijk gebouwd voor de toeristen…: een paar straten vol met restaurants, souvenir-shops, internetcafes en hotels. Ook voor de Argentijnen is dit namelijk een populaire vakantiebestemming.

Er zijn talloze mogelijkheden om het gletsjer-spektakel te bezoeken . Je kunt de gletsjers beklimmen, verschillende ice hikes maken, een boottocht langs te gletsjers maken of gewoon bij het uitzichtspunt de gletsjer bewonderen ( onze versie dus)

Aangezien Patagonie vanwege het toerisme tamelijk prijzig is en wij nog enigszins vermoeid van onze trek nagenieten.. heheh kiezen wij voor de makkelijkste en goedkoopste optie; in een busje op weg naar de gletsjer.

Perito Moreno
En het is inderdaad behoorlijk spektaculair: een immense ijsberg ( 1600 vierkante km met een hoogte van 60 m). Wanneer de zon op de gletsjers schijnt wordt het uitzicht NOG mooier.

Zo nu en dan hoor je een denderend geluid en dan ben je eigenlijk al te laat.... Regelmatig breken er namelijk ijsblokken af die in het water vallen en voor een oorverdovend geknal zorgen. Toch zien we er een paar indonderen.

Perito Moreno is mooi en impressive maar erg toeristisch. Je staat met zn allen op een utzichtspunt naat een ijsberg te kijken. Het is iets wat je absoluut gezien moet hebben maar geen plek om dagen door te brengen.