deborahopreis.reismee.nl

Chileens Patagonie

Vandaag gaat de wekker om maar liefst 4.30 uur s`ochtends... een mooie tijd dus. De reis gaat namelijk naar het Chileense Patagonie; 12 uurtjes bussen vanaf Ushuaia naar Punta Arenas.

De busrit is behoorlijk fascinerend, aangezien er helemaal niets maar dan ook niets is te zien...: plat en vlakte. Maar na een tijdje ben je echt wel uitgestaart.. hier houdt de wereld op, er is hier werkelijk niets.

Met de bus op de ferry, verplaatsen we ons naar
Isla Grande, Tierra Del Fuego, Chile.
Bij de grens moeten we natuurlijk weer alle appels en salades inleveren. Chile blijft een irritant land. Om hun economie te beschermen mag je namelijk geen groente en fruit het land mee innemen. Ik heb altijd nog wel ergens een appel dus ben altijd de lul....hahah

Een nachtje in Punta Arenas slapen om de volgende dag verder te gaan naar Puerto Natales.
Vanuit hier zal ons een grote trektocht door een van Zuid Aemrika's meest fascinerende National Parks 'Torres Del Paine' te wachten staan.