deborahopreis.reismee.nl

Sneeuwtoppen, boottocht en Vuurland

Natuurlijk mag een boottochtje op deze bijzondere plek niet ontbreken.

Tussen de sneeuwtoppen varen we een paar uur lang door het Baegle kanaal. Het water glinstert en je kunt werkelijk heel ver in het oneindige kijken..We stoppen bij verschillende eilanden om talloze zeehonden en pinquins te bekijken en natuurlijk de bekende `end of the world` vuurtoren, die je op alle plaatjes
steeds tegekomt.

korte wandeling
Al een tijdje heersen er grote donkere wolken boven dit zuidelijke punt. Toch stappen we op een eiland uit om een korte wandeling te maken. Helaas slaat het weer inderdaad om: veel regen, wind en kou. Gelukkig mag ik de `geheel erop voorbereide jas`van de kapitein aan.. jaja. En eigenlijk maakt het allemaal ook niet uit. Het is zo mooi en bijzonder allemaal. En de donkere wolken maken het uitzicht eigenlijk nog spectaculairder

De Patagonische natuur is echt iets aparts. Natuur die je eigenlijk nergens anders aantreft.
Ik vind het erg moeilijk te omschrijven dus ik zeg.. kijk maar in het fotoalbum `end of the world`, Ushuaia.

Aangezien we het op de boot toch wat fris vonden en dit gevoel tijdens de geplande trektochten
in het diepe Patagonie waarschijnlijk alleen maar heftiger gaat worden, besluiten we een warme winterjas aan te schaffen. In Ushuaia is dit gelukkig geen probleem. Het barst er namelijk van de winkels waar je om je oren wordt gegooid met de laatste winter, ski, trek en wandeluitrsutingen. Met het oog op de financien, schakel ik mijn smaak voor kleding geheel uit en wordt het voor mij de goedkoopste. Ach ja, het zijn de sneeuwtoppen maar..

Vuurland
Ushuaia is de plek om ook een bezoek te brengen aan het National Park Tierra Del Fuego, Vuurland. Ons uitstapje begint goed met de meding dat de parkwachters helaas staken en we hier vandaag dus geheel op eigen risico zijn... hummmmm?!
Gelukkig is dit park niet zo zeer heftig.. hehe!
We nemen het makkelijkste pad langs het water,
aangezien we niet meteen up-hill willen beginnen.

Strandjes, fel groen gras, de Patagonische rode bloemen, paarden en een super uitzicht op het water en de sneeuwtoppen. De foto`s die je kunt maken komen net uit een fotoboek, zo mooi!
We lopen zo een 5 uur langs het Beagle kanaal met af en toe een medewandelaar.

Het enige wat ons enigszins zorgen baart zijn de volledig uitgeruste wandelaars met de laatste en beste wandeloutfits en stokken in hun bezit. Wij hebben helemaal niets. Maar ja, we laten alles maar op ons afkomen.

Tierra Del Fuego, is in ieder geval een super mooi begin van onze Patagonie (wandel en trek) experience!