deborahopreis.reismee.nl

Laatste dagen in Brazil!

De suikerberg, het Cristusbeeld en de stranden waar iedereen het overheeft…. Het blijft een bijzonder gevoel om in Rio te zijn!

Natuurlijk behoor je als echte toerist ook de nodige toeristen dingen te doen… heheh. Eigenlijk heb ik het er niet meer zo mee maar soms moet je dr even aan geloven. Het Cristus beeld met uitzicht over Rio bijvoorbeeld mag, vind ik, tijdens een Rio bezoekje niet ontbreken.

En inderdaad! Één plek met een mierenhoop aan toeristen, waarbij iedereen vecht om die ene foto…. `op de foto voor het Christusbeeld`, souverniertjes die een vermogen kosten en fotografen die je lastig vallen om een foto van je te maken. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden als je daar met een fototoestel fanatiek in je handen staat. Kortom: het ultieme toeristen gevoel!

Het beeld in Cochabamba, wat vele mensen niet weten is bijna twee keer zo groot en eigenlijk more impressive. Maar eerlijk is eerlijk, je kijkt hier wel ineens uit over f#cking Rio de Janeiro en niet over Cochabamba….. Echt heel erg mooi: een uitzicht over de gehele stad met alle stranden en bergen. Ofwel RIO AAN JE VOETEN!

Maar wat is Rio duur…! dat valt wel even tegen na het spotgoedkope spaanstalige gedeelte. Je hebt hier echt soms met Europese prijzen te maken.

Verder brengen we een bezoekje aan Buzios, ofwel het St. Tropez van Brazil.
Klein en charming Buzios, ligt op ongeveer 3 uur busafstand ten oosten van Rio.
Boetiekjes, high class restaurants en bars, fancy villas en poshy pousadas. Dit simpele vissersdorpje, ontdekt in de jaren ´60, is inmiddels uitgegroeid tot een waar jetsetparadijs voor the most exclusive brasilians. Veel is er eigenlijk niet te doen: beetje op het strand hangen, surfen en decadent op een bootje vertoeven.

´s Avonds schijnen de lichtjes van verschillende jachten en boten over het water en begeeft heel Buzios zich op de hoofdstraat en Boulevard met verschillende vis en sushi restaurants, open cocktail terrassen, sambabars en discoteken. Ik ben hier nog in het voorseizoen (vandaar dat het bij ultieme relaxedheid blijft) maar ik kan me goed voorstellen dat hier in de zomer de nodige sensatie afspeelt. De Brazilianen hebben er al echt zin in….

Vergane glorie
Ik moet zeggen dat ik Rio een beetje vergane glorie vind. De stad leeft erg van haar naam. Tuurlijk zijn de stranden mooi maar niet heel bijzonder. Misschien dat je iets langer in Rio moet blijven om de stad echt te kunnen waarderen. Aangezien ik Brazil ik best prijzig vind en de taal absoluut niet beheers, besluit ik toch weer richting Argentijnse kant te gaan.

Brazil is zo groot en heeft zoveel te bieden, iets waar je de tijd voor moet nemen. En niet doorheen moet racen, zoals ik. Met name het noorden schijnt echt de plek te zijn: Salvador, Bahia, Recife, Fortaleza, Florianopolis en natuurlijk de Braziliaanse Amazone, Manaus. Iets wat ik zeker nog een keer wil gaan verkennen.

Met een aantal ontelbare langdurige lange afstandsbussen reis ik richting drielanden punt, Brazil, Paraguay y Argentina om wereldwonder Iguazu met een bezoekje te gaan verblijden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active