deborahopreis.reismee.nl

nog meer BSAS!

BSAS: ik kan er serieus geen genoeg van krijgen..... Er is zoveel te doen en te zien.....!
Ook is het zo fijn om na intensief reizen weer even je dagelijkse dingetjes te kunnen doen: shoppen, dansen (ldanslessen doen waar ik sinds kort weer mee ben begonnen ) en wat dingen organiseren.

Floor
En ja wat is er allemaal gebeurd?! Floor, mijn Nederlandse vriendinnetje is aangekomen... Wat leuk!!! maar tegelijkertijd ook heel raar.. je wordt ineens zo met thuis geconfronteerd. Floor blijft voor drie maanden in Zuid Amerika en we gaan verschillende reizen maken met BSAS als centraal en uitgangspunt.

Ik zeg het echt voor de laatste keer maar Buenos Aires is echt een geweldige en bruizende stad: een prima stad waarin ik zou kunnen leven. En daar komt bij, alle luxe en decadentie voor belachelijk weinig geld. De peso staat zo laag om dit moment. Je schaampt je gewoon bijna bij het betalen van de rekening.

Eten
En ja....... de steaks natuurlijk. Voor vleesliefhebbers de ultieme plek want reken maar dat er veel kilo`s over tafel gaan. Helaas ben ik niet zo van het vlees dus voor mij gaat deze heaven niet op. Maar niet alleen vlees, eten in het algemeen speelt hier een belangrijke rol! En daar ben ik natuurlijk wel weer van Maar zelfs ik ,die echt van eten houdt, kan niet aan deze eetgewoontes tippen. Er worden hier zoveel maaltijden genuttigd, met de grootste, ja ongelofelijk; tussen 23.00 uur en 24.00 uur gaan de mensen hier uitgebreid tafelen. In veel restaurants gaat de keuken ook gewoon pas om 22.00 uur open.

Argentijnes chicos
Ze zijn berucht. De mannen in discotheken (en niet alleen daar, ook op straat) kunnen me zo nu en dan wel zwaar irriteren. De meisjes in Argenina schijnen verschrikkelijk moeilijk te zijn en zeggen na 10 keer nee pas ja. De mannen blijven dus aan je plakken en moeite doen totdat je ja zegt (wat helaas niet het geval is). Dit kan zo nu en dan behoorlijk storend zijn maar ja…... natuurlijk ook wel erg grappig. Ik vind het altijd wel leuk om met verschillende mensen te praten.

Ook de oude Argentijnse mannetjes kunnen er wat van….In de winkels word je op je wenken bedient, complimentjes aan alle kanten en iedereen wil wel met je afspreken om te gaan dansen. Toch is het meestal wel respectvol en moet ik er alleen maar heel hard om lachen. Over het algemeen staat zo een open en geinteresseerde mentaliteit me wel aan.. hehehe

De stad
Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua sightseeing even een break heb genomen en ik het echt even heerlijk vind om niets te hoeven en te moeten.... : lekker door het centrum slenteren, beetje rondkijken in de Kalverstraat van BSAS met alle tangodansers, de theaters bekijken op Avenida Corrientes etc etc.
Het centrum van Buenos Aires is mooi (vind ik); veel oude gebouwen, veel musea en een drukke maar toch relaxte sfeer...Er wordt zeker wel gewerkt... (productief of niet.. hehe) Wat ik al in mijn eerdere log zei... mensen hebben dubbele banen, studeren er nog bij en leven veel snachts.

Recoleta, natuurlijk bekend om de begraafplaats met onder meer het graf van Evita (wat je zo herkent door de massa´s die er voor staan), bezocht. Op zondag is dit een leuke plek om een beetje door het park te lopen, de marktjes langs te struinen, ergens te lunchen, naar de bioscoop.

Ook San Isidro, aan het water met alle rijke en hippe argentijnen is een leuke weekendbestemming.. beetje op het gras liggen, genieten van de zon, lunchen, ofwel niets doen.

Kennisgemaakt met de lokale mate (de argentijnen leven erop); een traditie, socialing en relaxing moment…..een soort sterke (oorspronkelijk uit paraguay afkomstige) thee, te drinken uit een speciaal daarvoor gemaakt gereitje (om het zo maar even te noemen)...Je vindt dan ook overal de matedrinkende argentijnen met de thermoscan in het park.

Zoals iedereen kan lezen zit ik al goed in de latinoritmes. In Nederland zouden deze woorden namelijk echt NOOIT uit mijn mond komen.

De metro, olfwel Subte, werkt ook prima in BSAS (makkelijk en goedkoop rondreizen) en doet me zo aan New York denken: allerlei culturen door elkaar heen, (de mensen met wallen onder hun ogen)en de muzikanten maar op een zoveel relaxtere manier dan in New York. In New York rent iedereen voor zijn leven om maar ergens te komen. Hier in BSAS gaat het allemaal nog op zijn tijd....

En dan natuurlijk....
Het uitgaansleven is overal te vinden. Het leven begint hier nog een keer om 23.00 uur. Door rond te vragen, de`hippe`boekjes en uitgaansflyers, waar je trouwens mee om je oren wordt gegooid, door te spitten kom je dr al snel achter waar je precies moet zijn. Natuurlijk is Palermo the place to be, met talloze drink en eetgelegenheden maar ook in Puerto Madero (de haven) tref je de nodige sensatie aan.

Aan de Boulevard zitten onder meer grote clubs als Pacha, Mint, Crobar etc. En ook voor de most exclusive places hoef je niet echt lang te zoeken. Tequila is zo een plek waar je alleen op uitnodiging naar binnen kunt: een suuuuper trendy, chice loungeplek met een geweldig soundsystem. Opera Bay is op zaterdag zeer de moeite waard.... een vroeger operagebouw omgetoverd tot hippe nachtclub aan de haven, bestaande uit verschillende zalen met diverse muziekstijlen, zwembad, buitenterrassen etc.
Ook Museum heeft twee leuke uitgaansavonden: de woensdag en de vrijdag... een soort after work feest, waar mensen eten en dansen.
De donderdag is al jarenlang voor Niceto, een avond in Palermo Hollywood waar onder meer Breakdancers zorgen voor sensatie en een aparte show te zien is met dans, muziek en over the topheid...!

Genoeg over uitgaan...kan namelijk nog uuuuren doorgaan... Amsterdam, forget it!! iedere avond heeft hier zijn plek en dan nog maar te zwijgen over uitgaanstijden en alle events naast het uitgaan.....

Oh wat was ik moe na een week met Floor partyen. Ik heb de 5 uur slaap deze week niet gezien. Een goed begin om onze reis te beginnen... rhhhmmm!!








Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active