deborahopreis.reismee.nl

de eerste indruk from my favorite place!

Na vele verhalen is het dan zover... Ik ben in Buenos Aires!

Het Parijs en New York van Zuid Amerika wordt deze stad ook wel genoemd…! Buenos Aires heeft het écht: de meeste decadente hippe en trendy clubs, bars en restaurants, super coole fashion (van jonge, hippe en creatieve desingers tot commerciele handel) heel veel cultuur; theater (avenida Corrientes, ookwel het Broaday van Buenos Aires genoemd), muziek (concerten, djs, festivals) beurzen, events, coole mensen en zo goedkoop. Vanaf nu mijn favoriete stad op New York na!!!

Palermo:
Ik woon op dit moment in de wijk Palermo. Palermo bestaat uit verschillende delen, onder meer Palermo Hollywood, vanwege alle daar gevestigde TV en Filmmaatschappijen en Palermo Viejo: het soho van NY...talloze trendy barretjes en restaurants met terrasjes, veel hippe kleding winkels, cd shops, artgalleries en natuurlijk de niet ontberekende belangrijk ´zijnde/doende´ mensen. Palermo is namelijk de plek om gezien en gezien te worden, om het cliche maar te gebruiken.. (mensen met dure zonnebrillen, telefoons en autos). Met mooi weer (wat in Buenos Aires vaak het geval is, met name met de zomer in opkomst- zitten alle terrasjes en parkjes dan ook bomvol.
Bovendien staat palermo ieder weekend in het teken van een feria de arte; in talloze barretje en restaurants staan verschillende jonge mode designers met hun ontwerpen,zoooo leuk: de meest coole en hippe kleding voor zo weinig geld.

la vida de la noche
Ik weet niet hoe ze het doen maar ik heb het gevoel alsof de argentijnen nooit slapen. De discotheken gaan pas rond een uutje of drie open en zijn 7 dagen per week tot de nok gevuld. En zeker niet alleen met jongeren; je komt echt alle leeftijden tegen. En de volgende dag staat iedereen weer doodnormaal op de werkvloer. En daar komt bij dat de meesten nog dubbele banen hebben ook. Veel mensen de je spreekt werken sochtens daar, dan smiddags een paar uurtjes vrij en dan werken ze savonds weer. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik me zo nu en dan wel afvraag in hoeverre we dit altijd als productief moeten beschouwen.
Het nachtleven is hier in ieder geval zeer maar dan ook zeer de moeite waard. Hierover later meer

Argentijnen
Ik moest erg wennen aan het accent in Buenos Aires… het is ineens plazja (ipv playa) en jzo (ipv yo), pozjo (ipv pollpo) maar dat went snel. Verder erg vriendelijke en gastvrije mensen. Het is in ieder geval niet moeilijk om in contact te komen met de Argentijnen.
Bovendien is het leuk dat je hier totaal niet opvalt als butenlander. De mensen zijn hier zo gemixt: een creatie en mix van allerlei culturen.

Buenos Aires wordt de komende tijd mijn uitganspunt om terug naar Bolivia te gaan en om Brazilie, Paraguay, Uruguay (wat trouwens immens populair is onder de Argentijnen) en het zuiden van Chile en Argentinie te verkennen. Een geweldig gedachte natuurlijk! Ook komt Floor, een vriendinnetje uit Nederland mij voor drie maanden vergezellen tijdens mijn reis dus dat is natuurlijk helemaal leuk ! In ieder geval ga ik de komende tijd Buenos Aires even goed exploren!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active