deborahopreis.reismee.nl

Immense Zoutvlaktes

Uyuni staat bekend om de immense zoutvlaktes ´Salar de Uyuni`, de grootste zoutvlakte ter wereld..op 3653 m en 12.000 vierkante km. Voor de rest heb je helemaal maar dan ook helemaal niets op deze plek te zoeken: een paar straten met wat lokale markten en talloze agencies die tours naar Salar de Uyuni aanbieden. Naast de ijzige kou voelt deze stad als het einde van de wereld.

Salar de Uyuni
Uyuni is dus een plek die je snel wilt vergeten. Gelukkig is dit mogelijk. Zodra de tour begint (op een saai ´cementario met treinen´ bezoekje na) kom je in een totaal andere wereld die zo onbeschrijfelijk fascinerend is: drie dagen in een jeep door de natuur, over zoutvlaktes, langs lagunes en slapen bij de lokale bevolking...Increible!!!

Helaas was ik dus al ziek voordat ik aan deze tour begon. Het slapen aan het water, in de ijzige kou, zonder kachel was dan ook niet de beste methode om te herstellen. Ik denk dat ik zelden zo ziek ben geweest.... (koorts, keelpijn, hoest, hoofdpijn en buikpijn) Met al mijn kleding, slaapzak en 5 extra dekens heb ik het gelukkig overleeft.

Dampende Geysers
Een van de hoogtepunten (voor mij ook enigszins dieptepunt) waren toch wel de dampende geysers om 5.00 uur sochtends. Dit hield in om 4.00 uur sochtends vertrek. Vraag me niet hoe het precies zit met die geysers. Eerlijk gezegd kan ik me hier namelijk weinig tot niets van herinneren.... Totaal ellendig, koud en ziek ben ik de jeep ingestapt en is het allemaal in een soort roes gegaan. Gelukkig dat ik als een lopend lijkje fotos heb gemaakt zodat de `herinneringen` enigszins bewaard zijn.

Zowel in de negatieve als positieve zin een onvergetelijke ervaring. Iets wat echt niet mag ontbreken tijdens een bezoek aan Bolivia.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active