deborahopreis.reismee.nl

Atacama Woestijn

Enkele tours kunnen eindigen in San Pedro de
Atacama, een van de populaire reispots in Chile (en ligt goed op de route naar Argentina).

Ziek en sjagerijnig aangkomen in San Pedro, na een hel reis en grensovergang (bij de chileense grens duurt het forever aangezien alle bagage wordt gecheckt)..., zaten we daar ook nog eens vast. Het idee was om zo snel mogelijk naar Salta, Argentina te gaan. Volgens de lokale Bolivianen in Uyuni zou dit natuurlijk geen probleem opleveren. Alleen bleken in San Pedro alles behalve bussen die dag. Eerst volgende bus over drie dagen.....

San Pedro is een klein dorpje aan de Atacama Woestijn met veel hippies en artesanias, met een super relaxte en TRANQUILO sfeer.

Slaapplek
Maar ik haaaaaaatte die plek in het begin...Daar kwam ook nog eens bij dat San Pedro volledig vol zat met toeristen en vakantievierende chilenen dus praktisch nergens een slaapplek te vinden. Gelukkig kon een plaatselijke chileen ons uit de brand helpen: een super mooie plek, iets buiten het centrum, midden in de natuur voor weinig geld. Uiteindelijk moest ik me dus maar neerleggen bij het feit dat ik daar de komende dagen door zou brengen (niet zo heel slecht).....
En achteraf gezien maar goed ook, even gedwongen om uit te rusten:

Na een geweldige middag en nachtrust was ik de volgende dag weer helemaal fit (nou ja, niet overdrijven) voor een fietstocht door de Atacama woestijn. Een 5 uur durende tocht met op de terugweg een super zonsondergang. Na drie dagen San Pedro kon mijn langverwachte Argentina avontuur met Buenos Aires op de route dan beginnen (iets wat ik al heel lang wilde).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active