deborahopreis.reismee.nl

Sucre

Ik blijf erbij Bolivia is echt te gek!!!!

Sucre, wat veel mensen niet weten inmiddels de hoofdstad van Bolivia, is alles behalve wat mensen in eerste instantie van Bolivia denken: veel cultuur, universiteiten, uitgaansleven, heel veel (modebewuste, gemiddeld rijkere) jongeren en erg relaxed. Echt zo een plekje waar je makkelijk kunt blijven hangen....

En zo denken meerdere mensen want het barst er van de nederlanders, duitsers en francosen die zich daar hebben gevestigd. Met name de Nederlanders overheersen: een aantal nederlandse bars, veel nederlanders die hier wonen vanwege een boliviaan(se) die ze aan de haak hebben geslagen en heel veel studenten die een spaanse talencursus volgen.

Sucre wordt ook wel de cultuurstad van Bolivia genoemd. Talloze festivals en evenementen worden er jaarlijks georganiseerd: van film en kunstfestivals tot internationale cultuur evenementen. Daarnaast is Sucre echt een studentenstad: veel studenten uit Bolivia, Argentinie en Chile studeren daar aan de verschillende universiteiten.´S avonds zitten de parken vol met hard lerende studenten, dat is echt dé hang out place en in het weekend barst het in de bars en discotheken van de losgaande feestende jongeren. Ik was behoorlijk verbaasd over deze stad.

Een heerlijke plek dus om een tijdje te vertoeven, na intensief reizen. Helaas werd deze tijd iets langer dan gepland, aangezien ik op een pakje uit Nederland moest wachten. Het zou 5 dagen duren, er natuurlijk al vanuit gaande dat dit minimaal een week zou worden, werd dit uiteindelijk 2 weken. Gedurende een week ben ik iedere dag bij de plaatselijke fedex koeriersdienst op bezoek geweest. Die gast (anibal genaamd) kan mij echt niet meer zien en ik hem al helemaal niet meer. Iedere dag kreeg ik te horen.... si, si morgen honderd procent zeker... maar nee hoor.... Zo een slome bedoeling...., ongelofelijk!

Na 2 weken had ik er dan ook schoon genoeg van en had ik het idee... ik haal het wel op, wanneer ik terugkom in Sucre (zoals ook in ik de planning staat). En ja hoor, ik de volgende dag 12 uur rijden verder, en mijn pakje is natuurlijk in Sucre aangekomen. Met een heel hoop gezeur en geregel is het pakje met alle mogelijke bussen richting Uyuni gekomen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active