deborahopreis.reismee.nl

Het (party)leven van San Jose

Het leven in San Jose
Na het heftige gereis van de afgelopen tijd, leek het me leuk om even iets langer om één plek te verblijven. San Jose was voor mij de ideale plek: even je dagelijkse dingen kunnen doen en toch verschillende korte tripjes kunnen maken. Daarnaast had ik ook echt zin om weer te dansen en even goed uit te gaan. Van horen zeggen had ik begrepen dat San Jose toch wel
de nodige uitgaanssensatie had. Helaas duurde het enige tijd om de echt leuke spots te ontdekken

El Pueblo is een soort uitgaansdorp met talloze ´platte´ barretjes en discotheken. Beste gezellig om een drankje te doen maar echt ultiem
uitgaan, NEE! veel toeristen en daarnaast ook nog eens veel ellende (in de tijd dat ik in CR verbleef, drie schietpartijen).
San Pedro, de studentenwijk van San Jose genoemd, is daarentegen al een stuk
gezelliger: talloze barretjes, dicotheken (veel rasta) allerlei soorten leuke en relaxte mensen. Je moet de buurt en de hotspots een beetje leren kennen.

´Hip´ San Jose
Na een dagje in Escazu, een buitenwijk van San Jose, te hebben doorgebracht kwam ik wat leuke lui tegen die me erop attendeerden dat ik de uitgaanshotspots toch echt ergens anders moest opzoeken.

´Utopia´
bijvoorbeeld, een club net geopend in Santa Ana, een chice, hippe buitenwijk van San Jose, zou ´the place´ zijn. Met een beetje geslijm easy to get in. En wat een verschil: hippe, coole en vooral veel mooie mensen. Voor het eerst heb ik echt mn ogen uitgekeken op de lekkere tico´s. Vanaf toen was ik eigenlijk verloren en begon de fase van uitgaan, dansen en brakheid. Super veel mensen leren kennen en van het een op het andere feestje belandt.

Ozio Lounge
´Ozio Lounge´, een andere club had de volgende dag een launch party van een nieuw tijdschrift, veel celebs, talloze Avon Catalog Models, (teveel mooie mensen!!!),fotografen…… grappig om dat eens in een ander land te zien. Iedere dag van de week is een andere club ´the place 2b´. Na de bekende lange rijen en de nodige vleeskeuring, wie kent wie of ziet er het lekkerste uit?, kom je in verschillende mooi gedecoreerde, bomvolle clubs waar iedereen danst en drinkt tot in de vroege uurtjes. Daarnaast heel belangrijk: een super sfeer!!!! En het wonderbaarlijke: de volgende dag staat iedereen gewoon weer op de werkvloer. Echt een andere manier van leven! Toch maar het cliche woord
´Pura Vida´! Gebruiken, zoals alle Costa Ricanen zeggen.

Costa Ricaanse Boyband
Op de een of andere manier in contact gekomen met een Costa Ricaanse ´jongensband´, ofwel een mengeling tussen strippen, zingen en dansen. In ieder geval ongelofelijk populair in Costa Rica. Talloze bars
en discotheken gaan volledig los op 4 ´lekkere´ boys die dansen, shacken, en er verschillende spaanse hits erdoorheen knallen. En ik moet
toegeven dat een aantal van de boys inderdaad wel een paar extra blikken verdienden.
Ben namelijk ook nogal gevoelig voor jongens die goed kunnen dansen. (Blijf dat toch helemaal geweldig vinden in de latin American countries) Jammer dat ik het niet zo heb met de latino´s. Ach ja, misschien moet ik toch maar een keer een uitzondering maken

Zo zijn een aantal weken voorbijgegaan: vanuit San Jose steeds dagjes weg met mensen die me wel weer wat konden laten zien, mn spaans beetje geoefend, gesocialised, veel dingen bekeken: artgalleries, musea, creatievelingen etc, en ´s avonds de nodige feestjes en uitgaan. Zo raar om weer weg te moeten. Heb mn ticket naar peru al gepland. Costa Rica is zeker wel een land waar ik voor langere tijd zou kunnen verblijven.