deborahopreis.reismee.nl

laatste weken Costa Rica

Nog een paar weken in Costa Rica, voordat de reis verder gaat naar cultuurland Peru.

Stranden
Tamarindo en Jaco zijn echt de surfhotspots. Deze plekjes liggen beide aan de Pacific en worden bevolkt door toeristen (Amerikanen!!!) en surfdudes. De prijzen liggen dan ook nog hoger (en Costa Rica is al behoorlijk prijzig). Je moet er echt komen voor het surfen of om even in de zon te relaxen. Voor de rest hebben deze strandspots niet veel spannends te bieden. Maar natuurlijk wel lekker dat je even vanuit San Jose kunt beslissen dat het wel leuk is om een dagje naar de Pacific te gaan (Jaco ligt maar 1.5 uur van San Jose).

Heredia is een stadje 20 minuten van San Jose: veel studenten, relaxte en ontspannen sfeer en de ultieme plek om spaans te leren. Het wemelt er dan ook van de jonge mensen. Wel erg leuk om een tijdje te verblijven volgens mij.

Boven de wolken
Een van de meest bijzondere ervaringen was toch wel een uitstapje naar Bocas del Arenal. Via via mochten we in een ongelofelijk mooi landhuis in de ´middle of nowhere´ verblijven. Om 4.00 uur ´s ochtend, iets wat ik altijd al ooit heb willen doen, een ballonvaart gemaakt en dat door het ´vulkaan Arenal gebied´ WOW!!! Echt zo een mooi en bijzonder gevoel. Vooral het stuiteren op het land en in de rivier is echt geweldig. Bocas del Arenal is nog niet zo ´toeristen ontdekt´. Er hangt daar nog een oude cowboycultuur…..veel ranches en Costa Ricaanse Cowboymannetjes...hahah. Natuurlijk speelt het paardrijden in deze cultuur een grote rol dus heb ik me voor een keer over mijn paardrij-afkeer gezet en een super tocht gemaakt. Ook een unieke oude boom beklommen. Dat is iets wat ik vaker tijdens deze reis wil gaan doen…… klimmen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active