deborahopreis.reismee.nl

veiligheid en ervaringen!

Deze reis was echt een onvergetelijke ervaring. Het enige jammere is dat we weinig tijd hadden en alles in een rap tempo moesten doen. We wisten dit natuurlijk van te voren en hebben deze keuze ook bewust gemaakt. Maar toch, ik heb meerdere malen gehad dat ik het zo jammer vond dat ik niet langer kon blijven. A: je bent vaak zo moe dat je dr niet altijd optimaal van kunt genieten. En B er zijn nog zoveel dingen meer te zien en te doen. Het is alsof je even van een land mag proeven en niet meer. Het blijft toch het leukste om langer om een plek te blijven. Dan pas leer je de omgeving en de cultuur echt kennen en creeer je je eigen leventje in een andere wereld. En je kunt af en toe een rust dag nemen om even alles te verwerken. Het hele reizen, alle dingen die je meemaakt en mensen die je tegenkomt maakt echt veel indruk, in ieder geval op mij erg veel. Ik vind het dan ook een fijn idee dat ik me de komende weken weer in een land, Costa Rica, bevind.

Veiligheid en gestress
Qua veiligheid en ons gestress van te voren? ik vind het erg moeilijk om te zeggen. Wij hebben alles als goed en perfect ervaren maar je kan ook pech hebben. Bepaalde dingen kunnen nou eenmaal gebeuren in deze landen, je blijft door Central Amerika reizen waar de nodige voorzichtigheid in acht moet worden genomen. Je hoort het vaak genoeg: talloze reizigers die je tegenkomt zijn beroofd en overvallen. Ik denk dat je je maar beter heel goed bewust kan zijn van de risico's. Ik heb alleen wel het gevoel dat heel veel reisinfo niet geheel up to date is. Veel landenIk heb alleen wel het gevoel dat heel veel reisinfo niet geheel up to date is. Veel landen zijn zo gegroeid en doen er alles aan om het toerisme te bevorderen. Over alle toeristenbeveiliging bijvoorbeeld en de ontwikkelingen in en rondom Tikal wordt nergens gesproken. Er zijn zoveel ontwikkelingen die meegenomen zouden moeten worden. Het geeft dan een completer en reeeler beeld. Ik denk dat het veel mensen afschrikt wanneer ze al die ellende lezen. Zo dramatisch is het allemaal echt niet. Het is zo de moeite waard om deze landen te bezoeken. Je moet je goed voorbereiden, goed omschakelen en je manier van reizen en denken volledig aanpassen.

Daarnaast vind ik het idee dat Costa Rica westerser en veiliger is natuurlijk wel even een goed vooruitzicht.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active