deborahopreis.reismee.nl

Nicaragua

Managua staat ook bekend om lelijk en onveilig. Nog niet eens uitgestapt, stonden er op het Ticabusstation (bekend om de overvallen) echt 50 taxichauffeurs door de hekken te schreeuwen, bijna over en door de hekken heen te klimmen om ons te overtuigen van hun taxichauffeur-zijn. Gelukkig werden we door de plaatselijke ticabus mensen een beetje begeleid en naar een ' betrouwbare' taxichauffeur geleid. onze taxidriver reden er namelijk geen bussen naar Granada en konden we beter niet op het busstation gaan wachten. Na een beetje rondvragen bleken er talloze bussen naar Granada te zijn. Helaas hadden wij een bus met alleen plek in de bagagebak . Daarnaast zijn we ook nog eens mega afgezet door die taxigast.

Granada
Granada is mooi, ook toeristisch maar nog lang niet zo erg als Antigua, Guatemala. Er hangt een ontspannen en natuurlijke sfeer. Natuurlijk wordt ook hier afgeraden om na zonsondergang buiten te lopen en je overdag met tassen op straat te begeven.

Nicaragua
In Nicaragua leeft maar liefst 70% onder de armoedegrens en is Nicaragua het twee na armste land van het halfrond. Wanneer je door het land rijdt, blijkt dat ook wel: talloze sloppenwijken, slechte tot geen infrastructuur, bedelaars.... echt arm!. Ik vind het erg jammer dat we maar zo kort de tijd hadden in Nicaragua. Nicaragua is nog zo on-ontdekt en heeft zoveel pure dingen, heb van meerdere mensen gehoord dat het echt adembenemend is. Het is nog net iets anders dan de andere centraal Amerikaanse landen. Maar men verwacht dat Nicaragua over 10 jaar hetzelfde toeristen niveau heeft als Costa Rica.

Pueblos Blancos
We zijn onder meer met de welbekende chickenbus naar Pueblos Blancos, Margarita geweest. Een aantal kleine dorpjes waar je de echte de Nicaraguese cultuur kunt meemaken. Margarita staat bekend om het utzichtspunt El Mirador, een zicht op bergen en meren (Lago Nicaragua).

Het einde van onze reis is bijna in zicht, nog een laatste bustocht van 10 uur verwijderd van San Jose, Costa Rica.