deborahopreis.reismee.nl

Welcome To Mexico City!

Oh wat vond ik het erg om SF te verlaten... Ik ben misschien iets te lang in de States geweest. Het eerste drama......: wat neem ik mee en wat niet? De reis gaat natuurlijk nu pas echt beginnen en kan niet alles steeds met me mee slepen. Na heel veel getwijfel heb ik nog steeds teveel mee maar goed... ik kan het altijd nog ergens achterlaten.

Stress: ik heb maar een enkele reis naar Mexico (je moet kunnen aantonen dat je het land
verlaat en dat kan ik niet met een ticket). Voor de zekerheid maar wat hotels gereserveerd in verschillende landen. Acheteraf totaal geen probleem... je vult gewoon in wanneer je het land verlaat en klaar.

Wat ook weer erg gezellig was: ik werd door de airline geselecteerd als `extra controle`.. bof ik even met al mijn bagage. Ik heb een half uur gewacht totdat zij voor je neus je hele tas ondersteboven halen en er vervolgens een uur over doen om het er weer in te krijgen. Jij mag alleen maar zitten en kijken, ‘that are the rules’. Je mag het dus niet zelf inpakken… hoe frustrerend!

Aangekomen in Mexico, op weg naar het hostel. Ik had eigenlijk maar een willekeurig reisgids hostel uitgezocht....(en dat heb ik goed gedaan)De taxi kon alleen vanwege een demonstratie niet helemaal tot aan het hostel komen... tja dus dan maar 7 blocks met al mijn bagage door Mexico City. Het viel wel mee hoor maar leuk is anders....

Het hostel is te gek: midden in het centrum (achter de Zocalo) op Calle Moneda (met een mierennest van mensen en handelaars), dakterras met een schitterend uitzicht over de Cathedral, 10 dollar met super ontbijt, avondeten en onbeperkt internet included. Maar ohhhhhhhhh..... ik moet zooo wennen aan deze manier van leven. Dit is natuurlijk wat het reizen is en wat ik wil maar de overgang is even erg moeilijk. Ik miste US en iedereen gisterenavond verschrikkelijk en vroeg me even af waar ik nou eigenlijk mee bezig was. Vandaag ben ik de stad maar een beetje gaan bekijken en ging het al veel beter. Wanneer ik alle reisverhalen van mensen hoor, krijg ik steeds meer zin. Kwestie van even een paar dagen, denk ik.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active