deborahopreis.reismee.nl

Monterrey/Carmel/Point Lobos

Ik heb iedereen gek gezeurd: Ik wil naar Monterrey...! vraag me niet precies waarom ik hier zo obsessed mee was. Maar ik denk omdat ik van verschillende mensen had gehoord dat dit een soort incredible area was en ik wilde heel graag iets outside de cities doen.
Nou zo gezegd zo gedaan…via internet maar het goedkoopste hotelletje geboekt ( we reizen natuurlijk budget) . Het is ongeveer 2.5 uur rijden maar dan ben je ook echt even weg van de grotestad: klein, schattig, haventjes, wijnvelden, veel bergen...Monterrey staat ook bekend om haar golfmogelijkheden. Helaas konden we pas laat vertrekken en kwamen we pas laat aan. Bij het geplande hotel aangekomen zijn we heel snel van mening veranderd....: echt een sleazy krotje aan het einde van de straat. In de US toch nog maar even enigszins iets luxer leven. Op vis verheugd? Ja, alleen zit je natuurlijk wel een beetje in de middle of nowhere met bepaalde sluitingstijden...dus jammerrrrr! In het plaatselijke en losgaande nachtleven.. rrrrhhhmm.... nog even wat gedronken. Monterrey heeft twee `uitgaans’ kanten... het vroeg sluiten Monterrey en het toeristentreffen bestaande uit iet wat oudere en desperate toeristen, waar je je niet in wilt begeven.... ranzigheid op zn top. Oh oh, dat verwacht je toch niet van zo`n schattig plaatsje.

De volgende dag helemaal klaar voor de `whale watching` tour. Walvissen zien in California leek me weg erg leuk. Helaas zat het weer niet echt mee (zeg maar gerust: ijskoud op het water) en hebben we geen walvis kunnen zien. Daarentegen wel honderd duizend otters, vogels en niet te vergeten dolfijnen (die wel echt leuk waren).

Op de Fisherman’s Warf in Monterrey uitgebreid en eindelijk mijn vis gegeten om vervolgens naar Carmel te gaan. Carmel is een klein plaatsje onder Monterrey met veel kleine winkeltjes, boetiekjes, een super mooi strand maar vanwege het slechte weer viel er helaas niet zo heel veel beleven.

Verder on the road naar Point Lobos en WOW......! Point Lobos is een beschermd natuurpark met bergen, rotsen, water, zeehonden.. je weet niet wat je ziet zo mooi. We baalden zo van het feit dat we daar niet eerder die dag naar toe zijn gegaan. Na daar enige tijd doorgebracht te hebben was ik wel weer bijgetankt voor de komende tijd.....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active