deborahopreis.reismee.nl

San Fransisco

San Fransisco heeft echt klasse en stijl. Vanaf het eerste moment voelde ik me al thuis. Ik woon hier in zo’n echt authentiek SF huis wat je kent uit films en series. Als ik `s avonds achter de computer zit heb ik schitterend uitzicht over SF met allemaal verlichte huizen.
Fresco, zoals ze de stad zelf noemen is relaxed en cool.....Mensen zijn geinteresseerd, op verschillende vlakken actief, openminded, niet gestresst maar op hun manier bezig…

Wat ik in eerste instantie niet had verwacht is het ongelofelijke aantal aan daklozen.... beetje een ongemakkelijke sfeer. Met name op Market (de grote straat) in SF komt de ranzige wodka geur je regelmatig tegemoet. San Fransisco heeft gewoon 20.000 daklozen....

Ik woon hier bij super goede vrienden in huis, ik hoef echt helemaal niets te doen of te regelen dus een betere voorbereiding op mijn verdere reis kan ik me niet wensen.

Ben de eerste dag maar wat verschillende highlights af gaan struinen: over Market (de straat die door heel SF loopt) afgelopen, mooie City Hal bekeken, met de cable car, waar je hutje mutje op elkaar zit gepropt naar de haven, met Fisherman’s Warf en de Pier, die me een beetje deed denken aan Santa Monica pier in LA. Hier in SF rondlopen is echt een relaxte manier om LA een beetje te verwerken. Alcatraz had ik graag willen zien maar was steeds zo vol dat ik dat maar heb gelaten.

Natuurlijk door de grootste Chinatown (na China natuurlijk) ter wereld gelopen: talloze winkeltjes, restaurants, chinese architectuur en kunst. In NY maakte het totaal geen indruk op me (het is vergeleke met SF heel kein en oppervlakkig) maar hier in SF begeef je je echt even in China. Ook heeft SF een Japantown wat ook wel wat heeft om doorheen te lopen. En niet te vergeten… voor het ultieme SF gevoel natuurlijk naar de Golden Gate Bridge. Wat ik met de Brooklyn Bridge in NY heb, heb ik vanaf nu met de Golden Gate Bridge in SF....

Waarvoor ik ook in SF was…. Mijn favoriete docent en choreograaf, Jorge Vazquez, geeft hier op dit moment les. Ik ken hem van verschillende workshops in Europa. Hij reist de hele wereld rond om les te geven, choreografeert voor shows, sterren, theater en heeft de meest fantastische stijl: dynamsch, lyrical, funky… echt van alles. Als je van dansen houdt en ooit de kans hebt om les van hem te doen...... go for it!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active