deborahopreis.reismee.nl

LOS ANGELES

Na een goede strand en relax dag was ik er wel weer klaar voor en ben ik de stad maar gaan verkennen: Hollywood tour met natuurlijk het Hollywood sign, Hollywood Blvd met het Chinese Theatre, het Kodak Theatre van de Oscars, de stars, Melrose Ave met de leuke shops between La Brea and Fairfax, Sunset Blvd, de luxe optrekjes van de stars in Beverly Hills, Bel Air en Hollywood, Rodeo Drive and so and so on. Het leukste vond ik Santa Monica: na weer een eeuw in de auto gezeten te hebben en de hele Santa Monica Blvd overleeft te hebben, heb je ook wat: Santa Monica met de pier and 3th st Promenade….. hele leuke sfeer. Helaas heb ik Venice Beach niet meer gehaald.

Daarnaast is LA natuurlijk the place 2b voor de videoclip/jazzdans. Er zijn twee bekende en grote dansstudio’s in LA/Hollywood: Millenium en The Edge Studio’s. Daar geven de verschillende choreografen van clipjes en tours les, met ieder weer een eigen stijl en ding: Madonna (Alex Magno) choreograaf, J-lo (Eddie Garcia) choreograaf, Britney (Brian Friedman) etc etc. Dit merk je ook meteen aan de hele sfeer en energie die er hangt: de lessen zijn ‘packed’ en iedereen staat er ‘completely dressed up’ en ‘willing to go’ bij.

En natuurlijk hoort bij de Hollywood experience ook het Hollywood partylife. De twee hotte clubs van dit moment zijn Spiderclub en Concorde, de hotspots waar de celebs rondhangen. Op woensdagavond liggen alle paparazzi dan ook voor Concorde en op vrijdagavond voor Spiderclub voor de deur, zodat ze in de nieuwe tabloid weer uitgebreid verslag kunnen doen van de nachtelijke taferelen van de celebs.

Anyway, via via heb ik me Concorde binnen weten te krijgen. Na uren gezocht te hebben naar een plek voor mijn auto, om vervolgens uit pure nood 20 dollar voor een parkeerplaats neergeteld te hebben, genoegen te nemen met een antwoord op de vraag ‘why so expensive?’: ‘Hey.. this is Hollywood!’ kon het feest dan eindelijk beginnen. Voor de deur vindt natuurlijk de dagelijkse vleeskeuring plaats… wie staat op de lijst en wie ziet er het lekkerste uit? Maar als je dan eenmaal binnenbent:
‘Hollywood goes wild en gaat helemaal los!’ Wanneer je in Hollywood bent, houdt van uitgaan en je hebt de kans binnen te komen, het is echt een aanrader: goede muziek, super geluid, mooi interieur, leuke en wilde sfeer (iedereen is aan het dansen en niet zo’n beetje ook) en het leukste mensen kijken: je ziet de meest losgaande types die alles doen voor aandacht.

En natuurlijk is iedereen die je tegenkomt producer, regisseur, artiest of an actor etc.. tja het ultieme Holywood gevoel, zullen we maar zeggen.

Morgen vertrek ik alweer naar San Fransisco.