deborahopreis.reismee.nl

teveel auto's

‘s Ochtends, ‘s middags of ‘s avonds, op de snelweg of op de drukke Boulevards: het maakt niet uit waar of om wat voor tijd om wat voor tijd, de helft van de dag sta je gewoon vast in de file. LA heeft echt te veel auto’s. Een paar uur extra moet je overal wel voor uitrekken. Ik vraag me ook echt af wat iedereen de hele dag doet ‘ on the road’. Ik heb het gevoel dat mensen een beetje tijd teveel hebben. Iedereen is meer mezig met ‘showing of’ dan met echt iets nuttigs doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik NY de eerste dag zo miste. LA is cool, met name het weer is natuurlijk ideaal, maar het is anders. Veel dingen ken je van film en TV. Maar als je hier loopt: het doet me nog niet zoveel. Het mist voor mij een bepaalde sfeer en spirit. Nou is iedere overgang van NY natuurlijk moeilijk, helemaal aangezien ik er best een lange tijd ben geweest (misschien zelfs iets te lang, de verslaving heeft echt toegeslagen) maar LA mist wel iets bruizends.

Het is heel groot en ik vind het allemaal een beetje plastic om de een of andere manier. En dan niet alleen maar over het uiterlijk gesproken. De mensen zijn wel heel vriendelijk en open maar voor mijn gevoel minder oprecht. Ik vind het nog een beetje moeilijk te omschrijven maar er hangt iets desperates als ik om me heen kijk. Met name op Hollywood blvd: de mensen die verkleed als filmstar hun act doen, de castingformuliertjes die je in je handen krijgt gedouwd en de overweldigende aandacht voor alle recordcompanies/filmstudio’s en ‘star’s home tours’… ik weet het niet.

De mensen zijn in ieder geval heel sloom. Dat kan natuurlijk ook bijna niet anders met het super mooie weer en het strand, dat is wel echt heel fijn hoor. Veel mensen zeggen:
‘ wacht maar tot je hier een jaar woont, dan wil je hier nooit meer weg’. Daar kan ik misschien wel inkomen. Wanneer je hier je leventje hebt en gewend bent aan ‘the way of living’ lijkt het me inderdaad moeilijk om te verkassen. Ik kan me trouwens ook goed voorstellen waarom alle celebs zich hier settelen: het weer, strand, natuurlijk de immense en huge huizen in Beverly Hills, Bel Air en Hollywood (al had ik het allemaal iets spannender verwacht, alle celebs zitten zo gezellig hutje mutje op elkaar) de winkels om de hoek (met name de shops op Melrose Ave zijn te leuk!!!!!!!!!!!!), de barretjes op sunset BLVD en je kunt je goed terugtrekken in LA.

Ik ben dan ook wel toe aan wat recovering na NY. Ik woon hier bijna aan het strand in een huis met zwembad en Jacuzzi, dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active