deborahopreis.reismee.nl

Halverwege New York!

Ben alweer op de helft van mijn verblijf in New York… de tijd gaat echt zo snel! Ik moet nog echt niet denken aan het feit dat ik hier binnenkort weer weg moet. Je maakt zoveel mee in korte tijd, leert de stad goed en veel verschillende mensen kennen en creeert zo echt je eigen leventje. Maar ja, mij kennende ga ik dat overal hebben dus moet er maar aan gaan wennen.
New York is echt zoooo super en word helemaal gek van alle mogelijkheden en dingen die ik wil doen. Gelukkig heb ik nog even……

Naast mijn intensieve New York Film Academy tijd heb ik weer allerlei nieuwe danslessen uitgeprobeerd en leuke docenten/choreografen ontmoet.
Voorstellingen gezien van de ‘Actor Studio Drama School’; heel erg goed, echt een hoog niveau. Veel dingen ondernomen met mijn klasgenoten (een super leuke groep) onder meer monologen uitgezocht, shoppen, sightseeing gebeuren…. Tja de usual dingen..

Comedy
Op de NYFA werd geadviseerd: ga stand up comedy kijken! Aangezien een van mijn klasgenoten, Daga (28 en uit Letland) dat heel graag wil leren en er ook echt geknipt voor is: Carolines on Broadway, Amerika’s bekendse comedyclub here we come!!! Ik heb echt heel veel lol gehad en met name na afloop: het doorzak proces met de stand ups….(vage maar grappige gasten)

Toerist
Om de ultieme tourist uit te hangen dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een 'Manhattan TV en Movie Tour' te gaan doen: de film hotspots van NY ontdekken!
Niets bleek minder waar: een bloedhete bus vol met suffe toeristen. Maar ja… dat had ik kunnen verwachten. Ik zal niet teveel zeuren, het was ook wel weer leuk.
Ik denk dat als je de ultieme filmfreak bent en je je keer op keer afvraagt hoe die spot er nou in het echt uitziet, je tijdens deze tour geheel aan je trekken komt. In de bus worden talloze filmpjes gedraaid, gerelateerd aan de omgeving. Je komt precies te weten waar welke celeb woont. En niet te vergeten, de speciale uitstap spots (die echt heel leuk zijn): het Friends House, Shop Around The Corner, de brandweerkazerne uit Ghoastbusters en de trap van het Cosby huis.


Nightlife
Gisterenavond uitgenodigd voor een ‘Bodytempel’ party: een spiritueel underground feestje in het ‘nieuwe hippe’ Brooklyn. Tja, wist niet zo goed wat te verwachten maar blij dat ik ben geweest: verschillende coole acts, bodypaint-gebeurens, natuurlijk het populaire raw food waaronder ‘raw chocolate’, mensen helemaal ‘dressed up’ en LOS! Veel nieuwe mensen ontmoet en leuke tips gekregen dus ik vrees dat ik me de komende tijd meerdere malen in het nachtleven ga begeven.
De schade is vandaag wederom aanzienlijk maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd. Ik kan het niet meer horen van de medemens om me heen maar: 'That’s New York'.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active