deborahopreis.reismee.nl

New York!

Een week New York en ben al helemaal into the NY way of living: weinig slapen, rennen door de Subway en over Broadway, hectiek, stress en het belangrijkste ‘in het bezit zijn van lots of ‘spirit en inspiration’. Het klinkt heel cliché, maar je komt er niet omheen: NY is echt een wereldstad! De dagen zijn dan ook te kort, er is zoveel te doen. Echt een super vooruitzicht dat ik hier gewoon 6 weken ben!

Wanneer je ‘s avonds nog even snel gaat shoppen en bijvoorbeeld kleding staat te passen kom je erachter dat het al half twee ‘s nachts is. De winkels zijn lang open en voor veel shops geldt: 24 uur, 7 dagen per week! Vervolgens ga je met de metro (hoe laat het ook is) naar huis en lijkt het net spitsuur. Zo bizar…!
New York is ook zo heerlijk overzichtelijk is. Je kunt hier gewoon niet verdwalen. Met de subway ben je overal heel snel en het is nog relaxed ook. Soms ben ik iets te overtuigd van mijn subway kennis en zit ik heel relaxed om zo’n verrot bankje om er vervolgens achter te komen dat ik de verkeerde kant op ga (overigens wel alleen als ik naar een onbekende plek moet)… tja… dat hoort echt bij mij! De drukte hier vind ik heel rustgevend: iedereen die lekker zijn ding doet. Ik ontmoet zoveel leuke en creatieve mensen…..dat inspireert echt! Mensen die niet van drukte houden en niet creatief zijn, vind je hier volgens mij niet.

Brooklyn
Ik woon in een super mooi appartementje in Brooklyn voor weinig geld. Heb drie geweldige mannelijke roomies, zij zijn echt te goed voor deze wereld. Ook al is Brooklyn in het cliché misschien niet hip, ik moet zeggen dat ik het wel wat vind hebben. Er hangt hier een bijzondere en aparte sfeer: ontspannen, veel hiphopwinkels en muziek!!! Ik woon samen met Tai Hoa, Saturnino en Jean-Marc, 3 boys rond de 30. Jean Marc is kok en de andere boys zitten op de Actor Studio Drama School. Op dit moment ook nog bezoek uit Montreal. Dus een volle bak!

De dagen zijn hectisch maar volledig aan mij besteedt: vroeg opstaan, veel danslessen volgen, door de stad lopen (ik heb een hekel aan lopen maar hier vind ik het echt leuk), voorstellingen kijken, met vrienden en kennissen meeten, nieuwe mensen ontmoeten. En weinig slapen. De schade is dan ook aanzienlijk

Het draait hier op dit moment in mijn leven echt om dans, theater en kunst. Volgende week begin ik op de New York Film Academy. Moet eerlijk zeggen dat ik er op dit moment nog niet echt zin in heb, ben nu zo into de dans. Maar wordt vast leuk en leerzaam. En ‘s avonds natuurlijk veel danslessen! Wederom een enerverende week voor de boeg!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active